Press "Enter" to skip to content

Nedsæt to grupper til at se på et logo design

advertorial

Der er dem, der ikke kan lide konkurrencer, men konkurrencer kan presse en til at få det bedste frem i en, så man virkelig præsterer, som man ellers ikke ville gøre, hvis der ikke var noget på spil, og man havde al den tid i verden, som man havde brug for.

Så lad os sige, at man er en virksomhed, som der godt kunne trænge til at få kigget på noget logo design, og man mener, man sidder inde med nok folk, der har forskellige kompetencer til at kunne kigge på den opgave.

Så fremfor at sætte dem alle i samme gruppe, så de falder over hinanden, aldrig kommer til orde, og der måske er nogle, der ender med ikke at kunne bidrage, fordi der er for mange om den samme opgave, så kunne man dele dem op i to grupper eller måske flere.

Derefter siger man, at den gruppe, der kommer op med det bedste designforslag inden en bestemt deadline, har vundet.

logo design

Man presser folk til at tænke i logo design

Præmien kunne være en udmærkelse, en symbolsk præmie eller en fordel i fredagsbaren, men det får i hvert fald kampgejsten frem i folk, for der er ikke noget, der knytter folk sammen, som når der er en os mod dem-mentalitet.

Så går man i skjul hver sin gruppe og generer ikke hinanden, og man er spændt på, hvad man respektivt præsenterer, når deadlinen nærmer sig.

Når man så også ved, at man kan vinde noget, så motiverer det jo ekstra meget, men det er også lige så meget at blive fremhævet til at vise, at man er god til noget – og man er bedre end de andre.

Og det bliver også en holdsejr. 

Det kan være med til at styrke sammenholdet på arbejdspladsen, hvis man gør det fremover med andre opgaver, hvor man fordeler folkene forskelligt i grupper hver gang.